Ressenya El dia dels trífids

 


El dia dels trífids

John Wyndham

Traducció de Ramon Folch i Camarasa

Editorial L'Altra Tribu

332 pàgines

14 euros ( preu aproximat)







Resum:

     En Bill Masen és en un hospital de Londres amb el cap embenat i es perd la pluja de meteorits. Però quan finalment es treu les benes dels ulls, l'endemà al matí, es troba que pels carrers només hi ha persones cegues que fugen dels trífids, unes plantes grotesques i perilloses de més de dos metres d'alçada. Aviat es toparà amb la Josella que també conserva la vista i junts miraran de sobreviure, conscients que el món que coneíxen no fa ni vint-i-quatre hores ha desaparegut per sempre.

Opinió:


"Quan un dia que  sabeu que és dimecres comença amb la mena de sorolls propis d'un diumenge, ja podeu pujar-hi de peus: alguna cosa no va com hauria d'anar."



 
    Em fa vergonya admetre que encara no havia llegit aquest clàssic de la ciència ficció i que hauria d'haver-ho llegit fa anys però fins fa pocs mesos ni tan sols tenia coneixements d'ell. Si, dec ser de les poques persones que desconeixia de la seva existència, sinó estic segura que ho hauria llegit fa molt de temps. 

     Vaig llegir fa un parell de mesos Les crisàlides i em va agradar molt l'estil de l'autor, i quan vaig veure a les novetats de la biblioteca El dia dels trífids ni vaig dubtar a agafar-lo tot i que tenia un munt de lectures endarrerides. He hagut de renovar una vegada el llibre perquè els llibres de club de lectura també hi eran i aquests tenien més prioritat. Però a la fi vaig aconseguir fer-li un foradet i en tres dies ja m'ho havia acabat. 

      El primer que més m'ha cridat l'atenció és l' addictiu de la seva lectura. No podia parar de llegir perquè a cada pàgina estava en tensió per saber que anava a passar. Jo tot just sabia de què anava la història i m'ha sorprès el trobar un relat tan entretingut. L'autor té un estil sense floritures, directe a l'acció i a la tensió, amb uns personatges plens de clarobscurs i que van creixent a mesura que passa la història. 

      La meva valoració personal és d'un 5 sobre 5. Excel·lent lectura que recomano per si hi ha algun que un altre despistat que encara no l'hagi llegit com jo.


 Si el voleu llegir en castellà també el teniu en diverses editorials:



                                                       




No hay comentarios:

Publicar un comentario

Reseña 83 segundos

  83 segundos César G. Antón Editorial Minotauro 352 páginas 16.10 euros  Audiolibro en Storytel: relatado por César G. Antón y Marc Lobato ...